Theresa Thies Research Assistant
Lazarettstr. 67 Tel.: + 49 (0)89 21234-418 |
|
Theresa Thies works at the IHF since December 2018. She has studied Communication- and Media studies (B.A.) and Sociology (B.A.) at the University of Leipzig. 2018 she completed her master’s degree in sociology at the University of Mannheim. Her research interests are quantitative methods and educational, family and life course sociology. In her doctoral thesis, she focuses on the determinants of study success of international students in Germany.
Current projects
Program evaluation of “BayernMINT”
Selected publications
Pineda, J., Kercher, J., Falk, S., Yildirim, H. H. & Zimmermann, J. (2022). Internationale Studierende in Deutschland zum Studienerfolg begleiten: Ergebnisse und Handlungsempfehlungen aus dem SeSaBa-Projekt. (DAAD, Hrsg.) (DAAD Studien). Bonn. https://doi.org/10.46685/DAADStudien.2022.01
Falk, S., Helmkamp, M. & Thies, T. (2021). Die Studieneingangsphase internationaler Studierender: Hochschulzugangswege und die Vorbereitung auf studienspezifische Anforderungen, Zeitschrift für empirische Hochschulforschung, 5(1), 55-79. https://doi.org/10.3224/zehf.v5i1.05
Zimmermann, J., Falk, S., Thies, T., Yildirim, H. H., Kercher, J. & Pineda, J. (2021). Spezifische Problemlagen und Studienerfolg internationaler Studierender in Deutschland. In M. Neugebauer, Daniel H.-D. & A. Wolter (Hrsg.), Studienerfolg und Studienabbruch. Wiesbaden: Springer VS. https://doi.org/10.1007/978-3-658-32892-4_8
Thies, T. & Falk, S. (2021). Der Einfluss der Bildungsherkunft auf die Studienabbruchintention von internationalen Studierenden im ersten Studienjahr. In M. Jungbauer-Gans & A. Gottburgsen (Hrsg.), Migration, Mobilität und soziale Ungleichheit in der Hochschulbildung. Higher Education Research and Science Studies (S. 137–167). Wiesbaden: Springer VS. https://doi.org/10.1007/978-3-658-31694-5_6
Falk, S., Thies, T., Yildirim, H. H., Zimmermann, J., Kercher, J. & Pineda, J. (2021). Methodenbericht zum "International Student Survey" aus dem Projekt "Studienerfolg und Studienabbruch bei Bildungsausländern in Deutschland im Bachelor- und Masterstudium" (SeSaBa): Release 2.0. Verfügbar unter https://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:0168-ssoar-75723-1